lørdag 16. februar 2013

Øyeblikkets magi

Å leve i øyeblikket er en kunst, siden det er så mange ting som kan forstyrre. I dagens samfunn kommer det informasjon fra alle kanter, og mange tar inn altfor mye på en gang. Det skaper stress og gjør at kroppen går på høygir hele tiden.

Å leve i øyeblikket kan gi full konsentrasjon og motivasjon for det som skjer her og nå, og kan være utrolige stunder av nytelse og gode følelser.

Akkurat nå er jeg i gang med morgenens første kaffekopp, og det er nytelse på høyt plan, skal jeg si dere. Kjenner alle kroppens celler våkne opp og komme i virksomhet.

Å leve i øyeblikket betyr også at ikke all informasjon slipper inn i hodet, jeg føler iallefall at jeg sorterer mye bedre det som kommer mot meg.

Mange fordeler altså, så bare vær til stede her og nå, det skaper fred i et opprørt hav.

Ha en flott lørdag alle sjelevandrere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar