mandag 29. oktober 2012

Glede eller grue.....

.......å våkne til masse snø gir tankene noen utfordringer. Spesielt når jeg skal kjøre langt i dag, og med ny bil.

Jeg vurderer om jeg skal grue meg eller glede meg til kjøringen......hva skal jeg velge?
For vet dere, jeg har et valg om hvordan jeg skal takle det at jeg vet det kan bli dårlig føre, dårlig sikt osv. Og så må jeg måke snø av bilen.....usj, æsj, mye arbeid.

Å jada, den gamle stemmen er ganske aktiv sånn på morgenkvisten, prøver å gjøre meg dårlig i magen og mo i knærne.

Men så tenker jeg, hmmm, jeg kan jo faktisk glede meg......å måke snø av bilen kan ses på som mosjon, og jeg kan glede meg til å se en bil fri for snø, kjenne frihetsfølelsen jeg får akkurat da. Så kan jeg se på kjøreturen som en avslappende stund, høre på radio, som jeg ellers aldri har tid til, og jada, jeg skal være oppmerksom, men jeg kan vel slappe av for det, jeg får en god stund for meg selv.

Jeg kan grue meg til den lange kjøreturen, men deler jeg den opp i etapper, kan jeg sette pris på å nå flere bestemmelsessteder underveis.

Altså skal jeg glede meg i dag.......jeg er da våken og i live, kroppen fungerer sånn noenlunde, jeg har lang fartstid som sjåfør, og er generelt veldig forsiktig på dette føret. Det går bra!!

Så til alle dere som klager over snøfall, glatte veier og sjåfører som kjører sakte;

Det hadde vært bedre for dere om dere hadde tatt det med et smil!!

Snøklem fra WenChe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar