lørdag 10. november 2012

Det du sender ut......




Det er et ordtak som sier: "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det".
Det er rart dette hvordan en positiv innstilling ofte fører til at det er mye bra som skjer rundt vedkommende og at mange muligheter byr seg, mens de som ikke klarer å løfte blikket og se framover opplever mer av det motsatte.

Loven om tiltrekning forteller at du får tilbake det du sender ut, og det er egentlig ikke vanskelig å forklare at de som er åpne for det som skjer rundt dem ofte kan se de mulighetene som byr seg. De som trekker seg tilbake inn i seg selv, er ofte såpass opptatt av å grunne over sin egen uheldige skjebne at de aldri får til å løfte seg opp og fram.

Det er så vanskelig å sette verdi på seg selv, kanskje fordi Janteloven er ganske sterk. Det er ikke så lett å stikke seg fram, bygdedyr og andre misunnelsesdyr kryper ofte fram i sånne tilfeller. Den som har levd med negative tanker fra barnsben av, finner det ikke lett å skulle endre på dette, og ofte stikker det så dypt at det er nødvendig med profesjonell hjelp.

Det jeg ikke helt skjønner er at vi ikke skjønner at det ikke er normalt å ha det vanskelig, og at vi derfor ikke har som mål å få det bedre. Vi roter rundt i gjørmehullet helt til vi er slukt, og "trives" der nede på en eller annen underlig måte. Tro meg, jeg har vært der selv, kanskje er det derfor jeg nå er såpass redd for å havne der igjen. Og da velger jeg nok å holde meg oppreist og gå utenom disse hullene.

Så ikke tro du er alene, ikke nøl med å betro deg til noen du stoler på. Ha tro på at det å være positiv ofte fører til at det er lettere å løse det som er vanskelig.

Take care og grip dagen, et lite steg med lys er et lite steg med håp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar