onsdag 14. november 2012

Litt grått........

Det har vært mange dødsfall rundt meg i det siste. Ikke i min nære familie, men i nære relasjoner hos venner. Jeg har opplevd ikke mindre enn tre sånne tilfeller på veldig kort tid.

Nåvel, hva kan dette bety? Jeg antar det kan være at det kommer en reell forvandling i livet mitt, det gamle rusket som kanskje ligger i en krok der inne i mørket skal kanskje opp og fram, og svisj, så flyr det på svarte vinger mot en evig natt.

Jeg tror på at det kommer noe istedenfor, et lys, en kraft som får meg til å tørre.....jeg kjenner jo at det er mange ting som ikke berører meg lengre, og jeg detter heller ikke i bakken av å bli herjet litt med.

Allikevel er det selvfølgelig dager som er bedre enn andre, hvor livsgleden virkelig tar tak i meg, og jeg bobler over av energi og lykke.

I dag er ikke en slik dag, dagen er grei nok, men jeg kjenner på en liten likegyldighet, dagen er litt grå, og likedan er mitt indre.

Jeg prøver med dette å komme meg ut av uføret, ved å skrive, ved å la noen tanker fly ut fra bevisstheten.

Grått er jo egentlig en flott farge, blant annet er den et fint bakgrunnsteppe som lar alle andre farger skinne. I dag vil jeg også skinne mot det grå.

Takk for en nydelig metafor! Det hjalp!

Foto/kilde: nrk.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar